Langkau ke kandungan utama

JUAL TANAH

Catatan dihapuskan

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

EKONOMI IBRAHIM ALI

Sekadar petikan.... Melayu & Pasaran bebas Pasaran bebas ancam Melayu kata Ibrahim Ali. Becakap dalam satu wawancara dengan Malaysiakini minggu lalu, beliau membidas kerajaan yang memberikan perlindungan yang besar kepada kaum pemodal bukan Melayu dan pada masa sama menarik bantuan dan subsidi kepada kaum Melayu dan Bumiputera. Konflik perkauman Ibrahim berkata, beliau khuatir konflik antara kaum mungkin tercetus sekiranya negara terus memberi perlindungan kepada golongan pemodal yang terdiri daripada kaum minoriti, sedangkan bantuan kepada golongan majoriti dinafikan. Persoalannya Apa bendanya ekonomi bebas apakah Ibrahim mahu ekonomi seperti Cuba atau China golongan minoriti itu siapa dan majoriti itu siapa? Siapa lebih rajin kerja? ekonomi bebas untuk orang malas atau kaum tertentukah? Ibrahim Ali bercakap sebagai Melayu tetapi nafikan cakap perkauman Habis Ibrahim Ali ini cakap apa sebenarnya?

GST -JANGAN BINCANG

Petikan entah dari mana.... ".....untuk elakkan kekeliruan Rakyat diminta jangan bincang GST secara umum. Wakil media akan dipanggil untuk ceritakan apa itu GST Rakyat biarkan jangan dikelirukan Apa yang betul adalah dari mulut pemimpin Jadi yang pergi belajar ekonomi kat Harvard atau Oxford atau UM atau mana-manalah nak bincang apa? Ahli politik pula nak temberang apa? GST itu perlu dilihat dari pelbagai sudut. Atas, bawah,kiri, kanan Untung, rugi, baik dan buruknya. Jika di pihak yang mahu buat dasar sahaja yang betul dan tidak keliru ibarat macam Germany di bawah Hitler le Apa sahaja kata Hitler semuanya betul Rakyat yang bijak perlu ditembak di kepala Ini masalah besar Orang pandai tidak boleh cakap ikut apa yang dia pandai takut kelirukan rakyat Habis pakar ekonomi nak bincang apa? Memang semua benada asalnya keliru apa-apa pun umpamanya budak-budak keliru akalnya kenapa 'anunya' patut dipotong..menyusahkan sahaja jalan pun kengkang

INI MEMANG AKAL BUDAK

Saya kira menarik juga diperturunkan semula akal budak yang ini: Subject: Karangan Budak Darjah 4 Yang Menyeramkan. Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku.Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paiptidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu sayabersarapandengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas ituemak saya mengajak saya menemaninya ke pasar.Tetapi saya tidak mahu. Selepas emak menikam perut saya berkali-kalidengangarfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena melurudengan laju dari arah belakang. Dia melanggar emak saya. Emak sayatercampak ke dalam gaung. Dia menjerit "Adoi!". Baca lanjut di http://www.sioloon.com/fakta-kecoh-f72/karangan-budak-darjah-4-yang-menyeramkan-t6889.htm